fbpx
Skip to content

En instruktör delar upp er i lag om 4-5 personer och leder er igenom de olika grenarna, som ni valt ut. Utöver grenen “Vattenzipline” väljer ni ut 4 grenar till, så totalt blir det 5 grenar.

Vattenzipline

Här åker du zipline över kvarndammen. Innan du åker iväg får du en mugg med vatten. När du passerar en hink ska du förflytta vattnet i muggen till hinken. Laget med störst volym vatten i hinken vinner momentet.  

Klätterväggen
Här gäller det att klättra upp så snabbt som möjligt med en tennisboll och lägga den i stupröret. När bollen nått håven i änden av stupröret, startar nästa lagmedlem.

Älgbanan
Lagen ska få så många träffar på “löpande älgen”dvs en rektangulär plåttavla som rör sig. Detta med en paintboll markör. Laget med flest träffar vinner grenen.

Styr båten mot land
Lagdeltagarna ska paddla en bana tre i taget. Tricket är att de 2 som paddlar har förbundna ögon, medan den som sitter i mitten ska ledsaga de två som paddlar. Övningen går på tid.

Trampbilsrace
Bli som barn på nytt. Här gäller det att trampa med trampbilar för vuxna så snabbt det går runt en bana. Laget som tar sig runt på kortast tid vinner momentet.

Gemensam balans
På kortast möjliga tid ska lagen ta sig över ett fiktivt vattendrag. I början står alla “på land”. Genom att lägga ut brädlappar att gå på, ska hela laget ta sig över till andra “stranden”.

Blindstyrning av skottkärra
Här bildar laget par. En person ska köra en annan i en skottkärra runt en bana. Den som kör har ögonbindel och får hjälp av kompisen för att komma rätt. Alla par klockas. och det är lagets totala tid som räknas.

Tandemskidor
Här handlar det om att lagen ska ta sig fram på en viss sträcka på tid. Samtliga i laget fästs vid ett par skidor/ brädor. 

Pasta sleven
Laget ska med gemensamma krafter förflytta golfbollar till ett hål med hjälp av pasta slevar. Mest golfbollar på 4 minuter vinner grenen.

Fiskdammen
Laget ska med gemensamma krafter fiska upp träklossar och lägga dem i fångshåven. Mest fiskar i håven efter 4 minuter vinner grenen.

Pyramiden
Laget ska pricka bollen i den översta hinken, får kastaren i bollen tar vi bort den hinken och nästa hink står på tur. Minst hinkar kvar när bollarna är slut vinner grenen.

Vänligen notera

  • Var vänlig och kom minst 15 minuter innan aktiviteten börjar.
  • Man kan bli lite smutsig av grenen “Vattenzipline”, så ombyte kan vara en bra idé.

Vad behöver jag ta med mig?

Oömma kläder och skor t ex träningskläder eller friluftskläder. 

Avbokningspolicy

Har du ombokningsgaranti, som du kan välja vid utcheckning och betalning, då gäller följande:

  • Biljetten är ombokningsbar fram till 12 timmar innan starttiden.
  • Hela beloppet (100%) tillbaks om ni avbokar minst 48h innan starttiden.
  • Halva beloppet(50%) tillbaks om ni avbokar minst 24h innan starttiden.

Ingen ombokningsgaranti medför ingen återbetalning.